Wizytówki


Wizytówki wynaleziono już w XV wieku w Chinach, jak podaje (nie)zawodne źródło jakim jest Wikipedia. Już wtedy musiało się znaleźć na niej imię, nazwisko i zajmowane stanowisko. Pełniła (i pełni nadal) funkcję informacyjną. Jednak informacje czerpiemy nie tylko z tekstu, ale również z tego na czym ten tekst jest zapisany, jak jest przedstawiony. Oprawa, czy może raczej „zaserwowanie” tekstu jest równie ważne a w dzisiejszych czasach, a może nawet ważniejsze od samej treści. Bardzo często się zdarza, że tylko jeżeli całość obrazu przykuje nasz wzrok, zaczynamy czytać to co zostało napisane.

Materiały niezbędne do rozpoczęcia pracy:

  • Logo. Jeżeli nie masz logo, może to być tylko nazwa firmy. Możemy też wybrać ikonę, która charakteryzuje działalność firmy.
  • Treść. Nazwa firmy, imię i nazwisko (niekoniecznie!), numer telefonu, adres e-mail, adres www, adres siedziby firmy (niekoniecznie, jeżeli pracujesz zdalnie), NIP opcjonalnie REGON.
  • Format. 85×55, 90×50, 65×65. (milimetry)
  • Kolorystyka. Z reguły współgra z kolorystyką logo. Jeżeli nie masz logo a przykładowo, prowadzisz sklep, gdzie dominującymi kolorami jest zieleń i biel, warto, żeby wizytówka również była w takiej kolorystyce.
  • Uszlachetnienie. Wizytówki mogą być pokryte folią matową lub błyszczącą, dwu lub jednostronnie. Można wyróżnić elementy wizytówki lakierem wybiórczym, lub puchnącym.